nevim si rady --> piko
Simon
Prosím nevím si rady. Můj kamarád je na dně, přiznal se mi že bere půl roku piko a že už to nezvládá a chce přestat. Do léčebny nikam nechce. Je mu 17 let a já nevím jak mu mám pomoct. Myslím že sem jediná kdo mu může pomoct, protože jeho kamarádi se kterými vyrůstal to šňupou taky..:( Rodičům to říct nechce a nemůže, už takhle se jim prý nemůže podívat ani do očí. :( opravdu nevím co mám dělat a jak bych mu mohla pomoct..:( jde ta droga něčím nahradit aby se z toho dostal ven.? :( děkuji za pomoc

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je hezké, že máte snahu kamarádovi pomoci. Neuvádíte žádné město. Pokud jste z Prahy, doporučuji se obrátit na toto zařízení (kontakt níže). Jde o ambulantní program, to znamená, že pokud by se kamarád rozhodl, že se bude léčit touto formou, pouze by do programu docházel přes den. Sice uvádíte, že léčení odmítá, možná by tato forma léčby, kdy nejde o pobyt, byla pro něj snesitelnější a přijatelnější varianta. Může se zajít nejprve podívat, nezávazně, informativně a po té se rozhodnout zda dalších služeb využije či nikoliv. Pravidelně každé úterý a čtvrtek v čase od 10,30 do 12,00 probíhají tvz. ,,Motivační skupiny", kam lze zajít i bez lékařského doporučení. Skupina je určena pro lidi, kteří mají problém s užíváním drog a zatím nevědí jak dál, tudíž se nepředpokládá abstinence od drog.
Denní stacionář, o.s. SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Fax: +420 266 710 489
GSM: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
Kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Více zde : http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Zdali byste se chtěla Vy osobně, poradit o tom, jam bezpečně a účinně by se dalo v pomáhání kamarádovi pokračovat, můžete využít naší poradny pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog a v osobním kontaktu probrat vše co je třeba. Denní stacionář, Poradna pro blízké osoby, stejně tak tato webová poradna kam píšete, spadají pod stejnou organizaci o.s. SANANIM.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s SANANIM
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Fax: +420 284 824 235
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Provozní doba : Po až Pá 9,00 - 19,00
Vše bezplatně.
Více zde : http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde jinde, napište znova a uveďte prosím, jaká města máte v dobré dopravní dostupnosti. Vyhledáme a doporučíme Vám jiné vhodné zařízení, kam byste se mohli obrátit o pomoc. S využitím odborné pomoci má Váš kamarád rozhodně mnohem větší šance si svůj život dát zase do pořádku.
Mějte se hezky a buďte opatrná.
S pozdravem Markéta K.